Interwencja kryzysowa i inne szkolenia dotyczące problematyki pomocy społecznej
Dla kogo jest to szkolenie?
Szkolenia przeznaczone są dla osób pracujących z klientami pomocy społecznej zarówno w biurze lub w gabinecie, jak i w terenie – dla pracowników socjalnych, asystentów rodzin, psychologów, konsultantów, psychoterapeutów, interwentów kryzysowych, a także kuratorów zawodowych i społecznych.
Przykładowe zagadnienia, poruszane na szkoleniu
- Interwencja kryzysowa w rodzinie z problemem przemocy/problemem uzależnienia;
- Praca z dzieckiem/osobą dorosłą doświadczającą przemocy;
- Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie – poziom podstawowy i zaawansowany;
- Praktyczne umiejętności, związane z prowadzeniem programów korekcyjno-edukacyjnych dla osób stosujących przemoc w rodzinie;
- Praca z osobą stosującą przemoc;
- Zdarzenia masowe i katastrofy;
- Pierwsza pomoc psychologiczna;
- I wiele, wiele innych.
Cel szkolenia?
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę, a przede wszystkim – w praktyczne umiejętności, związane z pracą z klientem w pomocy społecznej.
Informacje organizacyjne
Czas trwania szkolenia oraz jego szczegółowy program zawsze są indywidualnie dostosowywane do potrzeb uczestników i instytucji zamawiającej szkolenie.Szkolenia prowadzone są metodami aktywnymi, z koncentracją na praktyce i zdobywaniem przez uczestników praktycznych umiejętności, które mogą z sukcesem wykorzystywać w pracy z klientem.