Bezpieczeństwo osobiste pracowników pierwszego kontaktu
Dla kogo jest to szkolenie?
Szkolenie przeznaczone dla osób pracujących z klientami pomocy społecznej zarówno w biurze lub w gabinecie, jak i w terenie – dla pracowników socjalnych, asystentów rodzin, psychologów, konsultantów, psychoterapeutów, interwentów kryzysowych, a także kuratorów zawodowych i społecznych.
Przykładowe zagadnienia, poruszane na szkoleniu
- Specyfika sprawcy zagrażającego bezpieczeństwu lub życiu – charakterystyka niebezpiecznego klienta;
- Podstawy zachowania w sytuacji zagrożenia życia i zdrowia;
- Zasady i środki ochrony własnej;
- Rozpoznawanie symptomów zagrożenia i modele reakcji;
- Podstawy bezpieczeństwa osobistego w biurze/gabinecie – właściwe przygotowanie przestrzeni;
- Podstawy bezpieczeństwa osobistego w terenie – niezbędne wyposażenie;
- Taktyka działania w sytuacji bezpośredniego ataku;
- Zasady bezpieczeństwa osobistego w sytuacjach kryzysowych – sytuacji napadu, sytuacji zakładniczej, sytuacji kryzysowej z osobą zapowiadającą użycie niebezpiecznego narzędzia;
- Ochrona przy ataku werbalnym lub bezpośrednim ataku fizycznym.
Cel szkolenia?
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę, a przede wszystkim – w praktyczne umiejętności, związane z rozpoznawaniem sytuacji i osób potencjalnie niebezpiecznych oraz z zapobieganiem sytuacjom kryzysowym. Jednakże, uniknięcie sytuacji niebezpiecznej nie zawsze jest możliwe, zatem na szkoleniu uczestnicy poznają także sposoby radzenia sobie w sytuacji bezpośredniego zagrożenia, np. fizycznego ataku.
Informacje organizacyjne
W wersji podstawowej szkolenie trwa 8 godzin dydaktycznych/6 godzin zegarowych.
Jest to praktyczny trening samoobrony, przeplatany mini wykładami i przykładami z naszej praktyki.
Szczegółowy program zawsze jest indywidualnie dostosowany do potrzeb uczestników i instytucji zamawiającej szkolenie.
Rekomendujemy łączenie tego szkolenia ze szkoleniem z zakresu negocjacji kryzysowych.