Negocjacje kryzysowe dla pracowników pierwszego kontaktu
Dla kogo jest to szkolenie?
Szkolenie przeznaczone dla osób pracujących z klientami pomocy społecznej zarówno w biurze lub w gabinecie, jak i w terenie – dla pracowników socjalnych, asystentów rodzin, psychologów, konsultantów, psychoterapeutów, interwentów kryzysowych, a także kuratorów zawodowych i społecznych.
Przykładowe zagadnienia, poruszane na szkoleniu
WERSJA PODSTAWOWA
- Komunikacja w kryzysie – podstawowe zasady;
- Nawiązywanie pierwszego kontaktu ze sprawcą sytuacji kryzysowej (osoba deklarująca popełnienie samobójstwa, osoba agresywna);
- Prowadzenie prenegocjacji – podejmowanie działań przed przyjazdem służb;
- Komunikacja z różnymi „typami” sprawców sytuacji kryzysowych;
- Bezpieczeństwo osobiste pracownika podczas prenegocjacji;
- Wybrane zdarzenia kryzysowe, mogące wystąpić w miejscu pracy – omówienie doświadczeń uczestników szkolenia;
WERSJA ZAAWANSOWANA
ZAWIERA DODATKOWO:
- Techniki deeskalacyjne – (czyli co mówić a czego raczej nie mówić w sytuacji kryzysowej, takiej jak osoba deklarująca lub usiłująca popełnić samobójstwo lub osoba bezpośrednio zagrażająca życiu innych osób np. uzbrojona w nóż, osoba zachowująca się agresywnie lub autoagresywnie, osoba pod wpływem środków psychoaktywnych);
- Schody behawioralne w negocjacjach;
- Dwie symulacje sytuacji kryzysowych (sytuacja samobójcza, sytuacja kryzysowa z agresywnym/uzbrojonym sprawcą).
Cel szkolenia?
Informacje organizacyjne
- W wersji podstawowej szkolenie trwa 8 godzin dydaktycznych/6 godzin zegarowych.
- W wersji kompleksowej szkolenie trwa dwa dni – 16 godzin dydaktycznych/12 godzin zegarowych i prowadzone jest przez dwóch trenerów.
Możemy zrealizować szkolenie w sali szkoleniowej klienta, w sali wynajętej przez nas lub w wybranym przez klienta lub zaproponowanym przez nas hotelu.
Szkolenie realizowane jest metodami aktywnymi, z użyciem case study, przy aktywnym zaangażowaniu uczestników. Wersja kompleksowa zawiera dwie aranżowane symulacje sytuacji kryzysowych, oparte na realnych zdarzeniach. Podczas symulacji uczestnicy, w bezpiecznych warunkach, ale w towarzystwie prawdziwych emocji, jakie generuje sytuacja kryzysowa, ćwiczą i doskonalą swoje umiejętności reagowania w sytuacji kryzysowej.
Szczegółowy program zawsze jest indywidualnie dostosowany do potrzeb uczestników i instytucji zamawiającej szkolenie.
Rekomendujemy łączenie tego szkolenia ze szkoleniem z zakresu bezpieczeństwa osobistego.