Jak – będąc osobą na pierwszej linii „frontu”, czyli pracując w obszarze interwencji kryzysowej, komunikować się z osobą chorująca psychicznie?

2025-01-26 | Blog

Jak – będąc osobą na pierwszej linii „frontu”, czyli pracując w obszarze interwencji kryzysowej, komunikować się z osobą chorująca psychicznie, szczególnie taką, która jest w kryzysie i przychodzi po pomoc? Wchodzić, czy nie wchodzić do świata urojeń osoby chorującej na schizofrenię, z aktywnymi objawami wytwórczymi? Jak nawiązywać pierwszy kontakt, jak go podtrzymywać, jak wpływać na zachowanie i spowodować np. rezygnację ze zrobienia sobie lub komuś krzywdy? Jak rozmawiać z osobą, która za nic ma normy społeczne i u której, z powodu zaburzeń osobowości, trudno o empatię?
Na te i wiele innych pytań szukaliśmy odpowiedzi na szkoleniu: Praca z osobą z zaburzeniami psychicznymi – komunikacja, kontakt, podejmowanie interwencji, realizowanym niedawno dla jednego z Ośrodków Interwencji Kryzysowej na terenie województwa śląskiego. Na szkoleniu, poza interwentami, obecni byli także przedstawiciele Straży Pożarnej, Wydziału Zarządzania Kryzysowego oraz członkowie zespołu interdyscyplinarnego. Zróżnicowane perspektywy i różne doświadczenia zawodowe bardzo wzbogaciły szkolenie i dały Prowadzącym – Kathrin Gerlic oraz Piotr Zdybał, mnóstwo inspiracji do przygotowania nowych tematów szkoleń, z uwzględnieniem specyfiki pracy różnych grup zawodowych.